Akademik Yayınlar
Eye Tracking (Göz İzleme) Teknolojisi Alanında Yapılan Çalışmalar:
Makaleler |
Erdogan, R., Saglam, Z., Cetintav, G., & Karaoglan Yilmaz, F. G. (2023). Examination of the usability of Tinkercad application in educational robotics teaching by eye tracking technique. Smart Learning Environments, 10(1), 27. https://doi.org/10.1186/s40561-023-00242-0 (SCOPUS & ESCI indeks) |
Akgün, E., Özdemir, Ş., & Karaoğlan Yılmaz, F. G. (2023). Bilgisayar mühendisliği öğrencilerinin algoritma sorusu çözümlerinin göz izleme yöntemi ile incelenmesi ve öğrenci görüşleri. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(1), 13-31. https://doi.org/10.58638/kebd.1092963 (Index Copernicus International indeks) |
Erdoğan, R., Kıcıman, A. H., Karakaş, G., & Karaoğlan Yılmaz, F. G. (2022). Zoom uygulamasının eğitsel açıdan kullanılabilirliğinin göz izleme tekniği ile incelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 1-18. https://dergipark.org.tr/en/pub/amauefd/issue/74619/1061333 (Index Copernicus International indeks) |
Erdoğan, R., ÇİL, B. D., Murat, H., & Karaoğlan Yılmaz, F. G. (2022). Covid-19 aşısı hakkında tc sağlık bakanlığı tarafından yayınlanan bilgilendirici videoların göz izleme tekniği ile incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Dergisi, 6(1), 165-183. https://dergipark.org.tr/en/pub/makuubd/issue/69025/999284 (Index Copernicus International indeks) |
Artırılmış ve Sanal Gerçeklik Alanında Yapılan Çalışmalar:
Makaleler |
ÜSTÜN, A. B., KARAOĞLAN YILMAZ, F. G., YILMAZ, R., CEYLAN, M., & UZUN, O. (2024). Development of UTAUT-based augmented reality acceptance scale a validity and reliability study. Education and Information Technologies, 0–0. |
Ciloglu, T., & Ustun, A. B. (2023). The Effects of Mobile AR-based Biology Learning Experience on Students’ Motivation, Self‐Efficacy, and Attitudes in Online Learning. Journal of Science Education and Technology, 32(3), 309-337. |
Karaoğlan Yılmaz, F. G., Yılmaz, R., Zhang, K., & Üstün, A. B. (2023). Development of educational virtual reality attitude scale: A validity and reliability study. Virtual Reality, 27, 1875–1885 (2023). https://doi.org/10.1007/s10055-023-00778-z (SSCI Indeks) |
Ustun, A. B., Karaoglan-Yilmaz, F. G., Yilmaz, R., Ceylan, M., & Uzun, O. (2023). Development of UTAUT-based augmented reality acceptance scale: a validity and reliability study. Education and Information Technologies, 1-22. https://doi.org/10.1007/s10639-023-12321-3 (SSCI Indeks) |
Ustun, A. B., Karaoglan-Yilmaz, F. G., & Yilmaz, R. (2022). Educational UTAUT-based virtual reality acceptance scale: a validity and reliability study. Virtual Reality, 27, 1063–1076. https://doi.org/10.1007/s10055-022-00717-4 (SSCI Indeks) |
Ustun, A. B., Simsek, E., Karaoglan-Yilmaz, F. G., & Yilmaz, R. (2022). The effects of AR-enhanced english language learning experience on students’ attitudes, self-efficacy and motivation. TechTrends, 66(5), 798-809. (SCOPUS & ESCI indeks) |
Cetintav, G., & Yilmaz, R. (2023). The effect of augmented reality technology on middle school students’ mathematic academic achievement, self-regulated learning skills, and motivation. Journal of Educational Computing Research, https://doi.org/10.1177/07356331231176022 (SSCI Indeks) |
Çetintav, G., & Yılmaz, R. (2022). Matematik ve geometri eğitimi alanında artırılmış gerçeklik ile ilgili yayınlanmış makalelerin sistematik olarak incelenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(1), 47-61. (Index Copernicus International indeks) |
Kitap Bölümleri |
Saglam, Z., & Karaoglan Yilmaz, F.G. (2022). Artırılmış Gerçeklik Kavramı. In Yabancı Dil Öğretiminde Teknoloji Uygulamaları (Editör Erdi Şimşek, Üstün Ahmet Berk). Nobel Yayın Evi. |
Tezler |
Çiloğlu, T. (2022). Artırılmış gerçeklik temelli öğrenme ortamı: Artırılmış gerçekliğin lise öğrencilerinin biyoloji eğitiminde motivasyonu, tutumu ve öz yeterliği üzerindeki etkileri (Master's thesis, Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü). |
Çetintav, G. (2023) Geometri öğretiminde artırılmış gerçeklik uygulamalarının kullanımının ortaokul öğrencilerin öz düzenleme becerilerine, akademik motivasyonlarına ve başarılarına etkisi (Master's thesis, Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü). |
Yapay Zekâ Alanında Yapılan Çalışmalar:
Makaleler |
KARAOĞLAN YILMAZ, F. G., YILMAZ, R., & CEYLAN, M. (2024). Generative Artificial Intelligence Acceptance Scale A Validity and Reliability Study. International Journal of Human–Computer Interaction, 0–0. |
Yilmaz, R., & Karaoglan Yilmaz, F. G. (2023). The effect of generative artificial intelligence (AI)-based tool use on students' computational thinking skills, programming self-efficacy and motivation. Computers and Education: Artificial Intelligence, 100147. (SCOPUS & ESCI indeks)
|
Yilmaz, R., & Karaoglan Yilmaz, F. G. (2023). Augmented intelligence in programming learning: Examining student views on the use of ChatGPT for programming learning. Computers in Human Behavior: Artificial Humans, 1(2), 100005. |
Zhang, K., Yilmaz, R., Ustun, A. B., & Yilmaz, F. G. K. (2023). Learning analytics in formative assessment: A systematic literature review. Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 14, 359-381. (SCOPUS & ESCI indeks) |
Cavus Ezin, C., & Yilmaz, R. (2022). The effect of learning analytics-based interventions in mobile learning on students' academic achievements, self-regulated learning skills, and motivations. Universal Access in the Information Society, 1-16. https://doi.org/10.1007/s10209-022-00905-8 (SSCI Indeks) |
Ustun, A. B., Zhang, K., Karaoğlan-Yilmaz, F. G., & Yilmaz, R. (2022). Learning analytics based feedback and recommendations in flipped classrooms: an experimental study in higher education. Journal of Research on Technology in Education, 55(5), 841-857. https://doi.org/10.1080/15391523.2022.2040401 (SSCI Indeks) |
Karaoglan Yilmaz, F. G., & Yilmaz, R. (2022). Learning analytics intervention improves students’ engagement in online learning. Technology, Knowledge and Learning, 27(2), 449-460. (SCOPUS & ESCI indeks) |
Çetintav, G., Çil, B. D., & Yılmaz, R. (2022). Eğitsel veri madenciliği ve öğrenme analitikleri araştırmalarında veri gizliliği ve etik meseleler: araştırmalar üzerine bir inceleme. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 12(1), 113-146. (HW Wilson Alan İndeksi & TR Dizin) |
Kitap Bölümleri |
Karaoglan Yılmaz, F. K., Tepgeç, M., Müftüoğlu, C. T., Sulak, S., Şahin, M., Aydın, F., Oral, Ö., Yilmaz, R. & Yurdugül, H. (2022). The Smart MOOC Integrated with Intelligent Tutoring: A Case Study. In Open and Inclusive Educational Practice in the Digital World (pp. 15-27) (Editör: Dirk Ifenthaler; Demetrios G. Sampson; Pedro Isaías). Cham: Springer International Publishing.
|
Şahin, M., Aydın, F., Sulak, S., Terzi Müftüoğlu, C., Tepgeç, M., Karaoğlan Yılmaz, F. G., Yilmaz, R., Oral, Ö. & Yurdugül, H. (2022). Examining of Learners’ Usage in Assessment Management System Which Integrated Adaptive Mastery Testing. In Open and Inclusive Educational Practice in the Digital World (pp. 233-246) (Editör: Dirk Ifenthaler; Demetrios G. Sampson; Pedro Isaías). Cham: Springer International Publishing. |
Cavus Ezin, Ç., & Yilmaz, R. (2022). Öğrenme Analitikleri ve Yabancı Dil Öğreniminde Kullanımı: Potansiyel Faydalar ve Riskler. In Yabancı Dil Öğretiminde Teknoloji Uygulamaları (Editör Erdi Şimşek, Üstün Ahmet Berk). Nobel Yayın Evi. |
Bildiriler |
YILMAZ, R., & KARAOĞLAN YILMAZ, F. G. (2023). Social-emotional learning in computer-supported collaborative learning exploring the role of group cohesion and group atmosphere. Presented at the 10. Uluslararası BAŞKENT Fen, Mühendislik ve Uygulamalı Bilimler Kongresi, Ankara.
|
KARAOĞLAN YILMAZ, F. G., & YILMAZ, R. (2023). Investigation of student preferences regarding learning analytics indicators in smart mooc dashboard an eye-tracking study. Presented at the 10. Uluslararası BAŞKENT Fen, Mühendislik ve Uygulamalı Bilimler Kongresi, Ankara.
|
R. YILMAZ and F. G. KARAOĞLAN YILMAZ, “Investigation of instructors learning analytics indicator preferences in smart mooc dashboard an eye-tracking study,” presented at the 5. Uluslararası ACHARAKA Fen, Mühendislik ve Uygulamalı Bilimler Kongresi, İzmir, 2023.
|
KARAOĞLAN YILMAZ, F. G., & YILMAZ, R. (2023). Factors influencing digital game addiction in high school students school burnout fear of negative evaluation and tolerance perspectives. Presented at the 10. Uluslararası BAŞKENT Fen, Mühendislik ve Uygulamalı Bilimler Kongresi, Ankara.
|
KARAOĞLAN YILMAZ, F. G., & YILMAZ, R. (2023). Investigation of students smart mooc usage behaviors with learning analytics what does big data tell us . Presented at the 5. Uluslararası ACHARAKA Fen, Mühendislik ve Uygulamalı Bilimler Kongresi, İzmir.
|
YILMAZ, R., & KARAOĞLAN YILMAZ, F. G. (2023). The role of student s motivation and satisfaction on online collaborative learning attitude in CSCL. Presented at the 5. Uluslararası ACHARAKA Fen, Mühendislik ve Uygulamalı Bilimler Kongresi, İzmir.
|
GURBANOVA, G., GURBANOVA, A., & KARAOĞLAN YILMAZ, F. G. (2023). Fen eğitimi alanında artırılmış gerçeklik konulu makalelerin incelenmesi. Presented at the 1. Uluslararası İZMİR Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi .
|
GURBANOVA, A., GURBANOVA, G., & KARAOĞLAN YILMAZ, F. G. (2023). Etkileşimli simülasyon web sayfasının kullanılabilirliğinin göz izleme yaklaşımı ile değerlendirilmesi. Presented at the 1. Uluslararası İZMİR Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi, İzmir.
|
Yılmaz, R., & Karaoğlan Yılmaz, F. G. (2022). Investigation of students self-regulation skills, motivation and disorientation in smart MOOC. Presented At The 2nd International Azerbaijan Congress on Life, Social, Health, And Art Sciences, Baku, Azerbaijan.
|
Karaoğlan Yılmaz, F. G., & Yılmaz, R. (2022). Examining student satisfaction with the use of smart MOOC. Presented at the 10th International Istanbul Scientific Research Congress, Istanbul, Turkey. |
Yılmaz, R., & Karaoğlan Yılmaz, F. G. (2022). Investigation of student views on data privacy and ethical use of data in smart learning environments. Presented at the 10th International Istanbul Scientific Research Congress, Istanbul, Turkey. |
Karaoğlan Yılmaz, F. G., & Yılmaz, R. (2022). Examining student views on the use of the learning analytics dashboard of a smart MOOC. Presented At The 2nd International Azerbaijan Congress on Life, Social, Health, And Art Sciences, Baku, Azerbaijan. |
Tezler |
Güler, T. (2022). Gerçek zamanlı duygu durumu analizi: Derin öğrenme tabanlı akıllı sistem tasarımı (Master's thesis, Bartın Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü). |
Erdogan, R. (2023) Extreme learning machine and text mining approach in sentiment analysis on massive open online course evaluations (Master's thesis) |
Özdemir, Ş. (2024) Sekizinci sınıf öğrencilerinin 'Madde ve endüstri' ünitesi ile ilgili beceri temelli soruları çözme süreçlerinin göz izleme yöntemi ile incelenmesi (Master's thesis, Bartın Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü). |
BAYBAŞ DOĞAN, B. (2024) Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Organik Kimya Sorularını Çözme Süreçlerinin Göz İzleme Yöntemi ile İncelenmesi (Master's thesis, Bartın Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü) (Devam Ediyor). |