Hakkında
Dijital Yetkinlik Merkezi, T. C. Cumhurbaşkanlığı, Strateji Bütçe Başkanlığınca desteklenen, Akıllı Lojistik ve Bütünleşik Bölge Uygulamaları İhtisaslaşma Alanı "Dijital Yetkinlik Merkezi" Projesi kapsamında kurulmuştur. Proje ekibi Prof. Dr. Ramazan YILMAZ, Prof. Dr. Fatma Gizem KARAOĞLAN YILMAZ, Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Berk ÜSTÜN, Arş. Gör. Rumeysa ERDOĞAN ve Hanife ŞEN 'dır. Proje bütçesi 7.977.052,05 TL (2021 yılı toplam bütçe) 'dir.
Günümüz dünyasına baş döndüren teknoloji gelişimi yüzünden sanayi devriminin gömleği dar gelmiş ve teknoloji devrimi ile hızlı bir dijitalleşme sürecine girilmiştir. Bu dijitalleşme sürecini toplumun gereksinimleri ve gelişimleri doğrultusunda yönetebilen toplumlar bu devrimi başarı ile sonuçlandıracaklardır. Yönetimin başarısı teknolojik değişimin temellerini bilmenin yanı sıra, bu değişim sürecinde olasılıkları ve zorlukları da anlama ihtiyacı vardır. Bir başka değişle, dijitalleşme sürecini bilgili, sahip olduğu bilgiyi eyleme geçirebilen bilinçli toplumlar doğru olarak yönetebilecek ve adapte olabilecektir. Bu bağlamda da Bölgesel Kalkınma odaklı dijitalleşme adımları genç ve orta yaşlı bireylere dijital yeterlilikler kazandırabilmek ve var olan dijital ekosistemi geliştirebilmek için bilgisayar teknolojisi, iletişim teknolojisi ve bilişim sistemleri gibi içerikleri örgün ve yaygın eğitim müfredatlarında yer verilmelidir.
Dijital yeterlilik, Avrupa Komisyonunda toplumsal ihtiyaçları göz önünde bulundurarak belirlenen hedefleri gerçekleştirmek için bilgi ve iletişim teknolojilerinin kararlı, ciddi ve üretici kullanımı olarak tanımlanmış ve “bilgi”, “iletişim”, “dijital içerik üretimi”, “güvenlik” ve “problem çözme” alanlarından oluşan 5 ana yeterlilik alanın olduğuna vurgu yapılmıştır (Ferrari, 2013). Bu nedenle dijital yeterlilik, birçok gelişmiş ülkenin müfredatlarına dahil ettiği geniş ve çok amaçlı bir alan olarak görülebilir (Heikkilä & Mannila, 2018). Bu bağlamda teknoloji alanındaki gelişmeler eğitim kurumlarının değişimini ve gelişmekte olan dijital çağa adapte olma gereksinimi getirmiştir.
Günümüz dünyasına baş döndüren teknoloji gelişimi yüzünden sanayi devriminin gömleği dar gelmiş ve teknoloji devrimi ile hızlı bir dijitalleşme sürecine girilmiştir. Bu dijitalleşme sürecini toplumun gereksinimleri ve gelişimleri doğrultusunda yönetebilen toplumlar bu devrimi başarı ile sonuçlandıracaklardır. Yönetimin başarısı teknolojik değişimin temellerini bilmenin yanı sıra, bu değişim sürecinde olasılıkları ve zorlukları da anlama ihtiyacı vardır. Bir başka değişle, dijitalleşme sürecini bilgili, sahip olduğu bilgiyi eyleme geçirebilen bilinçli toplumlar doğru olarak yönetebilecek ve adapte olabilecektir. Bu bağlamda da Bölgesel Kalkınma odaklı dijitalleşme adımları genç ve orta yaşlı bireylere dijital yeterlilikler kazandırabilmek ve var olan dijital ekosistemi geliştirebilmek için bilgisayar teknolojisi, iletişim teknolojisi ve bilişim sistemleri gibi içerikleri örgün ve yaygın eğitim müfredatlarında yer verilmelidir.
Dijital yeterlilik, Avrupa Komisyonunda toplumsal ihtiyaçları göz önünde bulundurarak belirlenen hedefleri gerçekleştirmek için bilgi ve iletişim teknolojilerinin kararlı, ciddi ve üretici kullanımı olarak tanımlanmış ve “bilgi”, “iletişim”, “dijital içerik üretimi”, “güvenlik” ve “problem çözme” alanlarından oluşan 5 ana yeterlilik alanın olduğuna vurgu yapılmıştır (Ferrari, 2013). Bu nedenle dijital yeterlilik, birçok gelişmiş ülkenin müfredatlarına dahil ettiği geniş ve çok amaçlı bir alan olarak görülebilir (Heikkilä & Mannila, 2018). Bu bağlamda teknoloji alanındaki gelişmeler eğitim kurumlarının değişimini ve gelişmekte olan dijital çağa adapte olma gereksinimi getirmiştir.
Bu bağlamda, yukarda belirtilen kazanımların gerçekleştirilebilmesi için Bartın Üniversitesi’nin misyon farklılaşması alanı olan ‘Akıllı Lojistik ve Bütünleşik Bölge Uygulamaları kapsamında Bölgesel Kalkınma amaçlı eğitim ve araştırmalarda kullanılmak üzere Dijital Yetkinlik Merkezi kurulmuştur. Bartın Üniversitesi bünyesinde Bölgeye kazandırılan Dijital Yetkinlik Merkezi aşağıdaki bileşenlere sahiptir: